Školní poradenské pracoviště

Domů / O škole / Školní poradenské pracoviště

PERSONÁLNÍ OBSAZENÍ ŠPP

POZICE JMÉNO TELEFON       E-mail
Výchovný poradce, speciální pedagog, etoped Mgr. HRUDKOVÁ Blanka 601556182 blanka.hrudkova@podoli.cz
Vedoucí asistentka TRACHTOVÁ Eva  222 993 5…  eva.trachtova@zs-podoli.cz
Školní metodik prevence  TIKOVSKÁ Michaela     michaela.tikovska@zs-podoli.cz
       

 Související obrázek

O ŠPP

KDE: přímo ve škole – velká budova – 1.patro
POSKYTUJE:

poradenské služby

konzultační služby

KOMU:

žákům

rodičům

pedagogům (pracovníkům školy)

DŮLEŽITÁ ZÁSADA:

důvěrnost jednání

zaručená ochrana osobních dat klienta

dodržování etického kodexu školních poradenských pracovníků

rodič dává souhlas s činností školního psychologa u svého dítěte

 

CÍLE ŠPP

  • zkvalitnit sociální klima školy
  • průběžná a dlouhodobá péče o žáky s SVP 
  • ihned řešit problémy spojené s docházkou žáka
  •  pracovat i s žáky bez problémů pro posílení kolektivů (základ preventivní činnosti)
  • sledovat účinnost preventivních programů pořádaných školou
  • metodická pomoc pro pedagogy, kteří vzdělávají žáky s SVP 
  • připravit podmínky a rozšiřovat možnosti integrace žáků se zdravotním postižením

 

 

ŠKOLNÍ PSYCHOLOG

KONZULTAČNÍ HODINY:

 Výsledek obrázku pro LOGO KALENDÁŘ

Výsledek obrázku pro LOGO TELEFON

KOORDINUJE:

celé ŠPP 

služby poskytované PPP, SPC, SVP – zajišťuje spolupráci školy s OSPOD, Policií ČR, SVP, PPP, ÚP, krizovými centry apod.

 NÁPLŇ PRÁCE, zejména:
  •  koordinuje pedagogicko-psychologické poradenství ve škole
  • pracuje s celým systémem školy (vedení, ped. sbor, třídní učitelé, žáci, rodiče žáků)
  • podílí se na vytváření strategií a programů zaměřených na podporu rozvoje osobnosti žáků
  • podílí se na vytváření a realizaci preventivních programů zneužívání návykových látek a negativních jevů v chování žáků
  • podílí se na monitorování problémových projevů chování, pravidelně provádí analýzy a návrhy konkrétních opatření
  • pracuje průběžně s žákovskými kolektivy a ovlivňuje prostřednictvím sociálního učení sociální klima školních tříd a potažmo celé školy
  • věnuje péči žákům nadaným a talentovaným, navrhuje další péči o tyto žáky
  • provádí komplexní diagnostiku orientovanou na zjišťování příčin poruch učení a chování
  • zjišťuje individuální předpoklady pro uplatňování a rozvíjení schopností a nadání žáků
  • provádí edukační terapii
  • provádí prevenci školní neúspěšnosti
  • provádí krizovou intervenci a neodkladná psychologická vyšetření žáků
  • provádí pedagogicko-psychologickou diagnostiku v souvislosti s profesní orientací žáků ve spolupráci s učiteli,
  • koordinuje kariérové poradenství s ostatními subjekty, které poskytují specializované služby kariérového poradenství (PPP, úřady práce…)
  • odborně a metodicky pomáhá učitelům zavádět a aplikovat pedagogicko-psychologické poznatky do vzdělávacího procesu
  • podílí se na zpracování dokumentace pro integrované žáky, vede evidenci integrovaných žáků ve škole
  • shromažďuje odborné zprávy a informace o žácích v poradenské péči, 
  • poskytuje konzultační pomoc rodičům nebo jiným osobám odpovědným za výchovu
  • zajišťuje koordinaci služeb poskytovaných dalšími odborníky ve státním i nestátním sektoru
  • v odůvodněných případech zprostředkovává žákům kontakt s veřejným ochráncem práv
  • dodržuje etický kodex školního psychologa

 

ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG

KONZULTAČNÍ HODINY:

 Výsledek obrázku pro LOGO KALENDÁŘ PO 16:30 – 18:00 / ÚT  8:00 – 11:40 / ST 16:00-17:00 / ČT 8:00 -11:40

Výsledek obrázku pro LOGO TELEFON

KOORDINUJE:

speciálně-pedagogické poradenství ve škole

koordinuje spolupráci se speciálně pedagogickým centrem a dalšími specializovanými pracovišti

 NÁPLŇ PRÁCE, zejména:
    • připravuje a ovlivňuje podmínky pro integraci dětí se zdravotním postižením ve spolupráci s dalšími odborníky, dlouhodobě sleduje a pravidelně vyhodnocuje proces individuální integrace
    • provádí speciálně-pedagogické diagnostické činnosti
    • pomáhá vytvářet a koordinovat vznik individuálních vzdělávacích programů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
    • realizuje speciálně pedagogické vzdělávací činnosti a poskytuje reedukační péči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (PŘEDMĚT SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÉ PÉČE, PEDAGOGICKOU INTERVENCI)
    • navrhuje a pomáhá realizovat opatření, která směřují ke zkvalitnění vzdělávací práce školy v oblasti speciální pedagogiky
    • poskytuje pedagogickým pracovníkům školy metodickou pomoc a odborné informace z oblasti speciální pedagogiky, pomáhá při jejich aplikaci
    • poskytuje poradenskou a konzultační pomoc rodičům žáků nebo jejich zákonným zástupcům
    • poskytuje poradenskou a konzultační pomoc asistentům pedagoga, metodicky dohlíží na plnění a dodržování doporučení z ŠPZ
    • dodržuje etický kodex poradenského pracovníka
    • ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky pomáhá při řešení problémů s výukovými potížemi žáků
    • věnuje péči žákům nadaným a talentovaným, navrhuje další péči o tyto žáky

 

VÝCHOVNÝ A KARIÉRNÍ  PORADCE

KONZULTAČNÍ HODINY:

  Výsledek obrázku pro LOGO KALENDÁŘ    ÚT, ST, ČT – 7:30 – 8:30 (vždy po domluvě)

Výsledek obrázku pro LOGO TELEFON +420 601 556 182

KOORDINUJE:

spolupráci TU se školním psychologem nebo školním speciálním pedagogem

 NÁPLŇ PRÁCE, zejména:
    • spolupracuje se školním psychologem nebo školním speciálním pedagogem, s PPP, SPC a SVP
    • spolupracuje s rodiči nebo zákonnými zástupci dítěte
    • provádí vyhledávání žáků, kteří potřebují pomoc a jejichž výchova,vzdělávání nebo psychický a sociální vývoj vyžadují speciální péči
    • předkládá návrhy na postup a řešení problémů žáků
    • průběžně sleduje chování žáků po dobu školní docházky
    • pomáhá v kariérovém poradenství a spolupracuje s učiteli odborných předmětů, kteří se orientují na volbu profese
    • pomáhá vytvářet kariérové poradenství školy ve spolupráci s úřady práce
    • metodicky pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů
    • podílí se na realizaci preventivního programu školy a pomáhá při jeho vytváření
    • spolupracuje se školním metodikem prevence
    • o své činnosti si vede písemné záznamy
    • je ochráncem práv dítěte v prostředí škol
    • shromažďuje zápisy z jednání výchovné komise školy, integračních skupin apod.
    • zaměřuje se na spolupráci školy s rodinou při řešení problémů vzniklých ve výchovně vzdělávacím procesu
    • spolupracuje s TU a školním psychologem při integraci žáků (tvorba individuálních vzdělávacích plánů
    • pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole
    • zajišťuje a shromažďuje podklady pro případná vyšetření v PPP, SPC
    • projednává s učiteli dodatečný odklad školní docházky, přeřazení žáka do jiného typu škol
    • projednává s rodiči souhlas k vyšetření v pedagogicko – psychologické poradně
    • ve spolupráci s vedením školy a pedagogy se podílí na výchovných programech, zaměřených na nápravu problémů, s nimiž se na škole setkáváme
    • spolu s třídními učiteli sleduje žáky ze znevýhodněného sociálně – kulturního prostředí.
    • spolupracuje s metodikem prevence sociálně patologických jevů
    • poskytuje poradenskou službu pro rodiče
    • poskytuje poradenskou pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, poskytuje informace o přijímacím řízení

 

ŠKOLNÍ METODIK PREVENCE

KONZULTAČNÍ HODINY:

  Výsledek obrázku pro LOGO KALENDÁŘ   pro žáky KDYKOLIV dle potřeby, pro rodiče po domluvě

Výsledek obrázku pro LOGO TELEFON 222 993 511

 KOORDINUJE:

poskytování vzdělávacích akcí pro pedagogy na dané škole

vedení šetření 

KONZULTAČNÍ TÉMATA:

záškoláctví

šikana

rasismus, xenofobie

vandalismus, kriminalita, delikvence

užívání návykových látek (alkohol, tabák, omamné a psychotropní látky

virtuální drogy, patologické hráčství

domácí násilí

týrání a zneužívání dětí

poruchy příjmu potravy

kybernetická bezpečnost

 NÁPLŇ PRÁCE, zejména:

spolupracuje se školním psychologem nebo školním speciálním pedagogem

  • spolupracuje s výchovným poradcem a třídními učiteli
  • pomáhá vytvářet a realizovat program prevence zneužívání návykových látek a negativních jevů ve škole
  • sleduje aktuální situaci na škole a inovuje strategie přístupu k prevenci
  • poskytuje odborné vedení a metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům školy při realizaci preventivního programu školy a při provádění jednotlivých preventivních aktivit
  • spolupracuje s institucemi ,které zajišťují odbornou pomoc v problematice prevence a zneužívání návykových látek
  • zajišťuje informovanost žáků, rodičů nebo jejich zákonných zástupců o činnosti institucí, které poskytují pomoc dětem, které mají problémy se závislostmi nebo jinými negativními jevy v jejich sociálním vývoji
  • spolupracuje se středisky výchovné péče, s krizovými centry a dalšími institucemi, které poskytují primární, sekundární i terciální péči ve státních i nestátních zařízeních
  • ve spolupráci s dalšími odborníky poskytuje konzultační a poradenskou pomoc rodičům
  • podílí se na akcích pořádaných školou v oblasti volno časových aktivit
  • pomáhá při vytváření nabídky volno časových aktivit školy

 

VEDOUCÍ VYCHOVATELKA

KOORDINUJE: všechny asistentky pedagoga ve škole
 NÁPLŇ PRÁCE, zejména:

zajišťuje fungování AP po stránce organizační