Metodik prevence rizikového chování

Zpráva metodika prevence za školní rok  2015/16        
                 
Průběžně nPrevence 8.A 1.LF - fakulta Adiktologie    
Setkání a semináře MP průběžně PPP Francouzská,P2      
Setkání na MČ P4              
Průběžně rozhovory se žáky, kteří se přijdou svěřit s nějakým problémem.  
Ankety a zprávy na stránky naší školy - dle aktuálních výročí a situací.    
Nástěnky dle potřeby a aktualit.          
Soutěž ,,ŠOA,, -povídky, úvahy o holokaustu   9.r.        
Organizováno Terezínským institutem.          
Schránka důvěry - řešení problémů          
                 
září  BKSP 0.-9.roč. Městská policie (MP)      
  Prevence - beseda 5.-9. MP        
říjen Program o drográch 7.A, 9.A Progressive (organizované MČ)  
  Školení metodika rizikového chování ,,Bezpečně on-line,,   MČ  
  Konference  ,,Kyberšika,, metodik         
  nPrevence     8.A  (testování)        
listopad ,,Kyberpsycho,, - konference , metodik        
prosinec Preventivní program pro 9.A  pro 8.,9.roč. Policie ČR    
leden 6.,7. roč. Tísňové linky Policie ČR      
  4.roč. První pomoc MP        
únor 0.-3.roč. Dopravní výchova MP        
  Malý kriminalista  6.A          
březen Alkohol   7.A SANANIM      
  Holokaust 8.A ACET        
  Kriminalita 5.A, 5.B Policie ČR      
duben Beseda pro pedagogy - drogy Progressive o.p.s      
  Seminář pro MP - uprchlíci Židovské muzeum      
  Rasismus   7.,8.roč. KD Barikádníků      
  ,,Nekuřátka,, 4.roč. Česká kolalice proti tabáku    
  Marihuana 7.A, 9.A dtto        
  Práce policisty 4.,6.roč. Česká policie      
červen Malý kriminalista  5.A. 5.B  MP        
  Autorská práva  8.A MP        
  Bezpečné dospívání 9.A MP        
                 
  MP průběžně řeší problémy jednotlivců či tříd.      
                 
Zpracovala: Mgr.Zuzana Dostálová          
  metodik RCH            
                 
21.6.2016                
                 

 

 

 

 Na závěr  anket losuji 3 žáky , z celého školního roku, ať vyhráli či ne, i ty, co chybovali, a sladkost získává:

 

-Jirka S. z 9.A

-Natálka z 9.A

-Vilda ze 7.A

 

 

 

 

 

25. 5.  

 

Poslední anketní otázka tohoto školního roku:

 Jak moc se těšíte na první den nového školního roku? 10 je maximum:-).

 

 Průměr: 4,9

 

První  :           David Š.

 

Odměny :    Jirka S. , Honza L., Leša   (všichni z 9.A)

 

 

 

 

25. 5.  Kdo se skrývá pod iniciálami G.G. ? 

Giuseppe Garibaldi  byl vůdce vlastenců v partyzánské válce proti rakouské a francouzské armádě na území Itálie v letech 1848-1849 a 1851. Úspěšně dobyl  Sicílii i Neapol a napomohl vytvořit zárodek Italského království.

 
Greta Garbo, vlastním jménem Greta Louisa Gustafsson, (18. září 1905StockholmŠvédsko – 15. dubna 1990 New YorkUSA) byla švédská filmová herečka, jež se stala jednou z hollywoodských legend.
 
 
George Gershwin, vlastním jménem Jacob Gershowitz (26. září 1898Brooklyn – 11. července 1937Hollywood) byl americký skladatel tvořící v první polovině 20. století.
 
George Green (14. červenec 1793 Sneinton (Nottingham) – 31. květen 1841 Nottingham) byl britský matematik a fyzik, jenž je autorem konceptu dnes označovaného jako Greenovy funkce či Greenovy věty.
 

První : Sebastian z 9.A

Odměny: Kuba z 9.A, Matyáš z 8.A a Honza L. z 9.A

 
 
 
 
 

 

23. 5. 

 První:   Matyáš z 8.A

 
 
Odměny:  Berenika, Markéta a Andrejka z 9.A
 
 
 
Odpovědi:
netolerance, zesměšňování lidí na základě barvy kůže, přízvuku, postavy aj., rasismus,  útok proti základním demokratickým ústavním principům, extremismus je proti demokraciím ,
něco jde  do extrému,Nacisti, džihád a komunismus
Že je něco extrémní, že je něco už moc...
Názor, který se výrazně odchyluje od dané normy, má tendence k násilí aj.

 

Co si představíte pod pojmem EXTREMISMUS ? 

Nechci kopírovat definice z encyklopedií, ale váš osobní názor, co se vám např. vybaví, nebo jak to chápete ,  co jste o tom slyšeli.

 

 

 

Jaká je nejrozšířenější droga v ČR ? 

 

Marihuana je obecně nejznámější, ale nejrozšířenější je alkohol a nikotin a z legálních drog káva.

 
První: Honza L. z 9.A
Odměny- Sebastian z 9.A, Bára z 8.A a Matyáš z 8.A
 

 

 

20. 5.

Poslední vlak (název filmu)

První Andrejka z 9.A

 

Ceny -  Markéta , Sebastián, Honza L. a Kuba - z 9.A

 

19. 5.

 

Poznáte název filmu?

Berlín 1943

688 lidí.
boxer Neumann
 doušek vody

 

Síla filmu spočívá především ve skvělých hereckých výkonech, napínavé atmosféře a hlavně historické věrnosti a důkladnosti, s jakou bylo téma zpracováno.
Již  mám první odpověď od Andrejky z 9.A a správně!

 

14. 5.

-nejlepší Andrejka a Tomáš z 9.A a Míša z 8.A.
 
 
 
Odpovědi-
 
např. 
-nemoci, strach ze zvířat, nedostatek jídla
- bomby, holokaust, nacismus...

 

-terorismus, nedostatek potravin v některých částech světa, globální oteplování aj.

 

13. 5.

 

A nový úkol:

 

 

Porovnejte globální problémy lidstva v pravěku a v současnosti.

 

 

9.A -  psali ve VkO- nejlepší Andrejka a Tomáš.

 

 

 

 

13. 5.   Jak pejsek s kočičkou dělali dort

 

První byl Honza L. z 9.A, vylosováni David Š., Andrejka a Natálka , všichni z 9.A.
Děkuji všem.

 

D.

 

 

 

12. 5.

Poznáte název pohádky podle těchto pomůcek:-)? 

 

-zvíře používané člověkem jako  lovec hlodavců
-2 zvířata  (nejstarší domestikované , provázející člověka minimálně 14 tisíc let)
- trouba na pečení

 

- cukr, sůl, mouka, jitrnice
 

  Již mám první odpovědi, odměnu zatím získal Honza L. z 9.A, ještě  tři vylosuji:-).

Dostálová

 

6.5.

Dnes proběhlo testování 8.A ,, Unplugged,, - 1. LF , fakulta Adiktologie

- protidrogová prevence , 8.A tím prochází od 6.ročníku

Mgr.Z. Dostálová

 

 

6. 5.  Nová anketa

 Kdybyste mohli jednu jedinou věc změnit v naší škole, co by to bylo?

 

Eskalátory, výtah, začátek vyučování v 9, nová jídelna,hezčí wc, více hodin tv,  vztahy mezi žáky aj.
- to byly nejčastější odpovědi.
Děkuji všem a zvláště pedagogům, od nich přišlo opravdu hodně  odpovědí.
První žák byl Honza L. z 9.A a odměnu ještě získali: David Š. z 9.A , Daniel a Petra z 5.A.

 

Děkuji všem žákům 9. a  5. tříd za účast.
 
 
 

13. 4.

 

Česká koalice proti tabáku

 

Včera měla 7.A besedu o marihuaně a 9.A o alkoholu.

Žáci z obou tříd hodnotili akci jako velmi zdařilou a poučnou.

Příště jsou na řadě čtvrťáčci s pořadem ,,Nekuřátka,,.

Dostálová

 

 

25.3.

 

Jak se peče velikonoční beránek?

 

Natálka, Andrejka, David a Kuba, všichni z 9.A získali sladkou odměnu.

Děkuji též pí.uč. Zachariášové.
Bohužel o tuto anketu byl nejmenší zájem.
 
 
Návod:
 
Do mísy dáme vejce, žloutky, cukry, citronovou kůru a šťávu a vše vyšleháme do pěny. Do této pěny lehce vmícháme mouku a nakonec i pevný sníh ušlehaný z bílků. Troubu předehřejeme na 190°C.
 
Formu na beránka důkladně vymažeme tukem, vysypeme hrubou mouku, připravené těsto do ní vlijeme a formu zaklopíme.
 
Beránka upečeme dorůžova a ještě horkého vyklopíme.
 
Když beránek vychladne, vyšleháme bílek s moučkovým cukrem a po kapkách do polevy zašleháme citronovou šťávu. Vzniklou polevou beránka nazdobíme, mandle použijeme jako oči, lískový oříšek jako nos.
 
Velikonočního beránka ozdobíme mašlí a naaranžujeme na sváteční stůl.
 
Krásné svátky všem!
Dostálová
 
 
 

 

 

 

18. 3.

Anketa - Velikonoce

 

Proč je to nejvýznamnější křesťanský svátek?

 

Je to oslava zmrtvýchvstáni Ježíše Krista.

 

První byla Natálka z 9.A. a pí.uč. Zachariášová.

Děkuji všem.

 

 

 

8. 3.

Poslední otázka- bohužel minimum odpovědí

Odměnu získala Andrejka z 9.A a jako první byla pí.uč. Jiskrová.

Děkuji.

Dostálová

 

 

26. 2.

Nová otázka:

 

Jaké období  v dějinách máte nejraději? O čem se nejraději učíte nebo čtete?

 

 

Já II.sv.válku.
 
 
 
Polsední anketa- žádné jídlo ,,nevyhrálo,, , bylo jich tolik různých, namátkově cukety se zapečeným parmezánem a žampiony ve smetanové omáčce.
 
Odměnu získali:
 První byla Markéta z 9.A a pí.uč. Zachariášová  a dále:
Honza L. , Kuba a David Š., tentokrát všichni z 9.A.
Děkuji všem.
Dostálová
 
 
 
 

 

18. 2.         Výsledky poslední ankety:

 

Ceny získali Vilda ze 7.A, Natálka a Sabina z 9.A a samozřejmě Andrea jako první:-).

 
,,zahranil zidovske deti 
chtel konat dobro,,
 
Sir Nicholas George Winton byl britský makléř a humanitární pracovník,který v roce 1939 zachránil 669 převážně židovských dětí z okupovaného území Československa.
 
Děkuji všem účastníkům - žákům i pedagogům.
Dostálová
 
 
 
 
Oddechová anketní otázka:
 
Co máte nejraději k jídlu ? :-)
 

 

Já grilované kuře.
Dostálová

 

 

15. 2.

 

  Nová anketní otázka:

 Jak rozumíte citátu?

 

 

Motto: “Je rozdíl mezi pasivním dobrem a aktivním dobrem. To druhé, dle mého názoru, znamená věnovat čas a energii tomu, aby člověk zmírnil bolest a utrpení. Vyžaduje to, aby člověk šel, vyhledal ty, jenž trpí a jsou v ohrožení; nikoliv pouze žít vzorně pasivním způsobem a nekonat zlo.” (Nicholas Winton)

 
 
Co udělal N.Winton, kdy a proč?

 

Těším se na odpovědi. První již mám od Andrey z 9.A a Vildy Plecitého ze 7.A.

Dostálová

 

 

 

 

15. 2.

 

Plán akcí na 3. čtvrtletí 2015/16

 

únor           Dopravní výchova                      0.-3.roč.            MP        

                    Malý kriminalista                       6.A                      MP

březen        Alkohol                                       7.A                              

                     SANANIM           

                     Holokaust                                   8.A                      ACET      

                     Kriminalita                                 5.A, 5.B               Policie ČR             

duben        Rasismus                                     7.A, 8.A              KD Barikádníků

 

 

 

 

 15. 2. 

 

 Z jakého projevu je tento úryvek?

"Sním o tom, že jednoho dne na cihlově červených svazích v Georgii budou moci potomci někdejších otroků usednout jako bratři u jednoho stolu s potomky někdejších otrokářů."

 

M.L.King  ,,I have a dream,,- pochod na Washington proti segregaci, 1963.

Obdržel  Nobelovu cenu míru za své úsilí o ukončení rasové segregace a diskriminace prostřednictvím občanské neposlušnosti.

 

První byl Honza Husák z 8.A.

Odměnu získaly Sabina, Natálie a Markéta z 9.A.

 

Děkuji všem za odpovědi.

Dostálová

 

5. 2.

Žáci 8. a 9. roč. se zúčastní literární soutěže na téma ,,Pomoc lidem v nouci,,.

 

SOUTĚŽ JOM HA-ŠOA 2016 - Institut Terezínské iniciativy

 

 Motto: “Je rozdíl mezi pasivním dobrem a aktivním dobrem. To druhé, dle mého názoru, znamená věnovat čas a energii tomu, aby člověk zmírnil bolest a utrpení. Vyžaduje to, aby člověk šel, vyhledal ty, jenž trpí a jsou v ohrožení; nikoliv pouze žít vzorně pasivním způsobem a nekonat zlo.” (Nicholas Winton)

 

 

2. 2. 2016

Anketní otázka

 

Kdybyste mohli cokoli změnit v historii ( ale jen jednu jedinou událost, věc, místo...), co by to bylo? 

 

První odpověděl pan učitel Studecký (Asteroid, který zahubil dinosaury, Zemi minul.)

Děkuji všem kolegům a žákům a vylosováni byli:

Markéta z 9.A, Andrea z 9.A a Jakub ze 7.A.

Většina se shodla na zrušení II.světové války.

 

 

25. 1.

Dnes se žáci 6. a 7. roč. zúčastnili besedy  na téma ,,Tísňové linky,,.

Dozvěděli se také  mnoho zajímavých a užitečných informací o práci policie, kriminalitě, přestupcích ....

Děkuji Policii ČR.

Dostálová

 

21. 1.

První pomoc ve 4.A a 4.B

Dnes  (včera měli teorii) se naši čtvrťáci učili s paní policistkou první pomoc - obvazování.

Moc se jim to líbilo a část třídy chodila po škole s obvazem, jako po hromadné srážce:-).

Děkuji oddělení prevence Městské policie hl. m. Prahy.

Mgr.Zuzana Dostálová

 

 

 

 

20. 1. 2016

 

Mezinárodní den památky obětí holokaustu - 27. 1. 

 

Tento den má připomínat utrpení přibližně šesti milionů židovských obětí, 2 milionů Romů, 15 tisíc homosexuálů a milionů dalších nevinných obětí v době holokaustu za druhé světové války.

 

 

,,Když nacisté zavřeli komunisty, nepletl jsem se do toho, nebyl jsem přece komunista. Když brali sociální demokraty, držel jsem se stranou, nebyl jsem přece sociální demokrat. Když rozjeli hon na Židy, nebyla to moje věc, přeci nejsem žádný Žid. Když pronásledovali katolíky, díval jsem se pasivně, nebyl jsem přece katolík. KDYŽ SEBRALI MNE, NENAŠEL SE NIKDO, KDO BY MĚ BRÁNIL…“

 

 slova Martina Niemöllera, německého protestantského teologa (1892 – 1984)

 

 Připomínám, že 27. 1. je výročí osvobození Osvětimi Rudou armádou-

60. armáda 1. Ukrajinského frontu

 

Včera jsem viděli se 7.A dokument ,,Barevný národ,, o rasismu, antisemitismu, xenofobii a neonacismu.

Dostálová

 

20. 1. 2016

Otázka pro všechny, jak rozumí  této větě.

 

 

E. Burke (britský politik):

 
 
„K vítězství zla stačí, když dobří lidé budou sedět se založenýma rukama.“
 

 

Nebo-li, k vítězství zla stačí, když ti dobří, neudělají nic...
 
Děkuji všem za odpovědi.
 
První byla Andrea z 9.A : 
,,Já tomu rozumím tak, že když zlí lidé budou chtít něčeho dosáhnout, tak dobří jim to nedovolí,ale kdyby dobří lidé nic nedělali, tak dosáhnou svého cílu.,,
 
Pí.uč.Jiskrová:
,,Nejhorší je netečnost.
Příklad: Bitva na Bílé Hoře, když Moravané čekali, nechtělo se jim ztratit peníze, pak přišli o mnoho více!
Nástup Hitlera k moci: Všichni si mysleli, že jeho plán je natolik bláznivý, že není realizovatelný. Pak se divili všichni, až Zlo bylo rozlezlé, nedalo se málem zastavit.
Malý princ od Exupéryho věděl, proč vytrhávat baobaby, dokud jsou malé... Kdyby se rozrostly, zničily by planetu.,,....
 
Dostálová
 
Předchozí otázka se týkala Osvětimi a tady žáci zklamali, nejlepší odpověď měl pan Fišer.
 
Auschwitz byl na území Polska.
Jednalo se koncentrační vyhlazovací tábor Osvětim.
Sloužil k soustředění a vyhlazování židů v r. 1940-1945.
 
D.
 
 
 

 

Zpráva metodika prevence za školní rok 2015/16 

1. pololetí

Průběžně nPrevence 8.A 1.LF - fakulta Adiktologie

Setkání a semináře MP průběžně PPP Francouzská,P2

Setkání na MČ P4

Průběžně rozhovory se žáky, kteří se přijdou svěřit s nějakým problémem.

Ankety a zprávy na stránky naší školy - dle aktuálních výročí a situací.

Nástěnky dle potřeby a aktualit.

Schránka důvěry - řešení problémů

 

září BKSP 0.-9.roč. Městská policie (MP)

       Prevence - beseda 5.-9. MP

říjen Program o drográch 7.A, 9.A Progressive (organizované MČ)

       Školení metodika rizikového chování ,,Bezpečně on-line,,   MČ

       Konference  ,,Kyberšika,, metodik

       nPrevence     8.A (testování)

listopad ,,Kyberpsycho,, - konference , metodik

prosinec Preventivní program pro 8.,9.roč. Policie ČR

leden     4.roč. První pomoc MP

                6.,7. roč. Tísňové linky Policie ČR

 

Mgr.Zuzana Dostálová

 

 

Přeji krásné svátky a hodně štěstí !

 

Mgr. Zuzana Dostálová

metodik prevence rizikového chování

 

18. 12.

V lednu se žáci 4.tříd seznámí s první pomocí, nejen teoreticky, ale i prakticky.

V únoru si  žáci 0.-3. ročníků popovídají s policisty o bezpečí v dopravě.

 

4. 12.

Žáci 8.A se zúčastní soutěže amatérských filmů Antifetfest.

Již pilně pracují na svém filmu.

Trailer zde:

https://www.youtube.com/watch?v=Ya3PIJaDFK0

 

 

19. 11.

Dnes jsem se žáky 9.A diskutovala na téma uprchlická a krize a terorismus ve světě.

Tímto děkuji Filipu Málkovi za jasné, stručné, objasnění sitace , bohužel většina třídy s ním nesouhlasí, je to věc názoru, od toho je diskuze, nicméně měli bychom opravdu brát v úvahu, že ne každý uprchlík je terorista...

(velmi zkrácená veze hodinové debaty)

Dostálová

 

11. 11.

Žáci 6.A viděli v rámci projektu ,,Člověk v tísni,, film ,,Děti ze stanice Leningradská,, o životě dětí bez domova v Rusku.

 

23. 10.

7. 12. se zúčastní žáci 8. a 9. roč. dvouhodinového setkání s Policií ČR na téma ,,trestná činnost,,.

Dostálová

 

 

21. 10. 2015

,,Punam - dívka z Nepálu,,

V rámci prevence  extremismu ( xenofobie, rasismu )  shlédli žáci 7.A dokument o životě a práci dětí v chudých oblastech Nepálu, Seznámili se s těžkým životem devítileté dívky, která se stará o 2 sourozence, viděli jak některé děti místo školy vykonávají těžkou práci v cihelně aj.

Na většinu žáků dokument velmi zapůsobil...

Dostálová

21.10.2015

Testování   nPrevence  8.A

19. 10. byli žáci 8.A opět testováni v rámci protidrogového programu  nPrevcence.

Po ukončení jsem dala minianketu o testování a zde jsou výsledky:

1. Testování vás baví?    25% odpovědělo ANO

2. Kolik otázek vám přišlo zbytečných?    Bohužel napsali ,,většina,,.

3. Kolik otázek bylo užitečných?   15%

4. Kterou aktivitu z nPrevence si nejvíce pamatujete?    Scénky (nejvíce zaujal Jan M. coby ,,drogový dealer,,J)

5. Co vás nejméně a nejvíce v tomto programu bavilo během 6. A 7. roč.? Nejvíce ty scénky, nejméně testování.

 Mgr. Z.Dostálová

 

 11.10.2015  Klikněte:
Ankety

11.10.2015
Žáci 8.A projdou opět testováním v rámci studie nPrevence. 
Tímto děkuji rodičům, kteří vyplnili dotazník. 
Celý program vytváří katedra Adiktologie z 1. LF UK a žáci budou testování i nadále.
Mgr. Zuzana Dostálová
metodik prevence rizikového chování

7.10.2015
V průběhu prvních dvou měsíců se žáci 0. – 9. ročníků zúčastnili „Bezpečného kontaktu se psy“.
5. – 9. ročník měl preventivní program o šikaně, bezpečnosti aj.
7. – 9. ročník čeká pořad o závislostech. 

Mgr. Zuzana Dostálová
metodik prevence rizikového chování

Aktuality

Žádné aktuality z tohoto roku.

Zobrazit vše